Hallandsritten

Antar att många undrar vad som hände med tanke på det som står i protokollet, så jag gör en liten förklaring!
Vi va 4 st i täten som kom in till första grinden och jag skulle gå ut 2 minuter efter 1:an och 2:an.
Från grinden gick den gröna slingan ut till vänster och den röda ut till höger. Jag skulle ridit ut på den gröna, men red istället ut på den röda och det ända jag hade i huvudet va att komma ikapp så jag drog på ordentligt!
Hursomhelst så red jag 12 km innan sekreteriatet fick tag i mig och förklarade läget, så då var det ju bara o vända!
När jag kom ner till grinden igen red jag ut på rätt slinga och red 5 km och där bröt vi. Regnet bara öste ner, jag tappade lusten, Ferrari tappade lusten och jag va 1½ timme efter sista hästen i klassen och kände att det bara va onödigt att slita på Ferrari.
Jag frös och mamma red Ferrari tillbaka till grinden medans jag åkte bil, men om jag hade använt huvudet så visste jag ju att man inte får göra så! Man är med i tävlingen tills hästen är besiktigad och man medelat att man bryter. Domarna såg iaf att mamma satt på Ferrari och blev därför diskad. Nu gjorde ju inte det nånting eftersom jag redan bestämt mig för o bryta, men man fick sig en påminnelse om hur reglerna faktist är! Ferrari va super duktig och mår toppen, men han kan ju inte rå för att han har en korkad matte :)

Kommentera inlägget här :