Dags att åka hem!

Har nu packat ihop alla grejer och ska snart åka söderut! Helgen har varit hur bra som helst och jag har haft det så trevligt så :)

Ferrari kollades ju av ET och han satt fast i sin vänster bog. Det övre armbågsfästet låg fel och det gjorde att han hade överbelastat bakdelen och då fått ont i bakre delen av ryggen, speciellt på högersidan.
Så skönt att få ett sånt problem uträtt, jag tycker det är SUPERVIKTIGT att man kollar sin häst kiropraktist några gånger om året.

Jag kopplade direkt ihop det här med vänster bogen med såret och inflammationen i VF. Han har uppenbarligen halkat eller fastnat, ryckt till bogen och samtidigt skrapat upp och fått ett sår på baksidan av frambenet.
Hästarna gör åverkan på sig själva och jag tycker inte att man kan vara för noga med nånting.

Ferrari får stanna kvar hos mamma & pappa tills på fredag då han ska kollas av Lasse igen, jag måste nämligen åka hem till skolan.
När vi va ute och red i söndagseftermiddag så gjorde han ett rejält kast åt sidan med framdelen. Vi skulle rida förbi en husknut och precis runt hörnet hängde det en pressenning eller nått som fladrade.
Den tyckte han såklart va superläskig och flög åt vänster, jag satt lite löst men lyckades hålla mig kvar :)

Han kändes bra även efter kastet, men Lasse har möjlighet att kolla Ferrari igen i Lindesberg på fredag och vi riskerar verkligen ingenting så det känns lika bra att kolla honom igen.
Nu hände det förmodligen inte något, men man vet aldrig. Han kan mycket väl ha knäckt till bogen, bäckenet eller så. Och med 3 veckor kvar till 16 milen riskerar vi som sagt inte något, det är väldigt onödigt speciellt för Ferraris hälsa. Han går extremt tuffa träningar och har som sagt, en 160 km framför sig.


På A9 förra året :)  Godkända efter 100 km på 14,2 km/h.


Jag ska skriva mer om helgen när jag kommit hem! Ska även lägga upp lite bilder då, bl.a på Dariim ;)

Kommentarer :

#1: Liza

bilder ser vi fram emot :)



Hoppas Ferrari blir bättre snart!!!

skriven

Kommentera inlägget här :