Vårkänslor & hans psyke är inte alltid en bra kombination!

Vädret denna vecka har varit helt enormt! Iaf om man jämför med i vintras :)
Det är ju så underbart när man kan vara ute och rida i bara tröja och fimpa jackan! Och på tal om att rida...
...min häst är billig just nu.

Har varit nära på att ramla av 2 gånger denna vecka och har faktist ramlat av 1 gång. Jag gjorde en sån där snygg avramling man gör när hästen flyger åt ett håll och ryttaren åt ett annat :)
Jag kan tänka mig att det ser ganska roligt ut när man kommer travandes på en grusväg och rätt som det är så kastar och vänder sig hästen åt höger medans ryttaren då trillar av åt vänster.
Och vad blev han rädd för? Jo, några fågelungar som prasslade i diket.

Jag kantrade honom på travbanan igår och satt löst några gånger då med, men när han har varit ute i skogen några dagar innan man går ner där så är det bara halvt självmord ;) Men han tröttnar aldrig, det är som att han kan galoppera hur många varv som helst!

Han får sjuka vårkänslor och blir en helt annan häst. Det är inte likt honom att slå på nitarna och vända, det händer bara denna tiden på året. Alla som träffat Ferrari vet att han är väldigt speciell och har ett huvud och en vilja som få andra.
Men nu när värmen kommer kombinerat med hans form så är han ingen ängel direkt! Visst, han är bara överlycklig men han blir tittig, ifrågasätter ALLT och vill hela tiden mer.
Och tro mig, när den hästen vill mera än vad han normalt sett brukar...

Ja, jag vet inte hur jag ska beskriva det... Ifrågasättande? Galen? Het? Tuff? Han är ju allt det där, men när jag tänker efter så vill jag nog bara beskirva det med ett ord: psyket.
Hans huvud är otroligt. Vilken enorm styrka och vilja.

Kommentera inlägget här :