GBG - STHLM - GBG

Inatt har jag minsann inte legat hemma i sängen och sovit! Nä, utan jag har varit uppe i sthlm och lämnat ett paket till Volvo Lastvagnar.
Chefen ringde vid 20.00 och frågade om jag ville köra lite inatt och självklart så tackar man ju inte nej till långa nattkörningar! Även om man blir trött och seg så är det lätt värt pengarna + att man får köra en bekväm och pigg bil ;)

Nu sitter jag hemma och somnar nästan sittande, va ju tvungen att ta hand om hästarna med innan man kan åka hem och lägga sig.
Med tanke på att jag varit vaken i över 30 timmar så förstår ni kanske att det inte blev något gjort med hästarna. Bara mockning, foder och allt det där...

Som tur va så hade Fredrik fått ledigt från sitt jobb nästkommande dag (alltså idag) så han va gullig och följde med bara för att hålla mig sällskap i bilen! Underbart!
Även om han sov mycket av tiden så va det lättare att hålla sig vaken bara av att han fanns där.
Men när vi kom till gbg i förmiddags så blev han inringd till sitt jobb pga många sjukanmälningar (han är också budbilsförare fast på en annan firma) och stackarn fick en körning till Köpenhamn!
Även om han sovit en del i bilen så e det klart att han är trött! Men han tog körningen ändå och sitter i detta nu bakom ratten och kämpar mot tröttheten.

Känns så konstigt att bara vara i sthlm typ 15 minuter och sen vända tillbaka mot Götet. Just nu känns det som att allt som hände inatt hände för en vecka sen...
Men körningen gick bra och det är verkligen ett jobb jag gillar! Alla som känner mig vet att jag älskar att köra bil, oavsett om det är mitt i natten eller inte :)


Här är paketet som va så akut att det behövde köras mitt i natten!


Framme på Volvo Truck Center i Kungens Kurva klockan
03.25 imorse!


Medans jag ändå håller på att rabbla om bilar och körningar kan jag passa på att lägga upp några fler bilder på mor och fars nya :)



Kommentera inlägget här :