"Men har du inga backspeglar eller?"

Ja, kort och gott kan jag ju säga att det blev en liten tur ut i diket imorse! Vissa människor borde verkligen inte få köra bil!
Jag blev ned prejad av nån kärring som inte kunde hålla sig på sin sida vägen. Det gick till på det viset att jag va på väg till stallet och hade precis svängt in på den 2 km långa grusvägen när jag får möte med en Chrysler Voyager.
Vi drar ner hastigheten båda två och kryper fram emot varandra, jag håller ut så mycket jag törs men det är det sista den andra bilen gör! Den ligger kvar mitt i vägen och ser inte ut att röra sig något åt höger alls!
Precis före mötet står jag still men ser att hon kommer slå i mig, jag kör då fram lite till och pressar mig ännu mer åt höger. Då glider jag rakt ner i diket med höger fram! Illa!

Voyagern kör förbi och stannar lite längre ner. När hon kommer upp till säger hon:
-"Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt!! Jag vet att det va mitt fel, jag prejade ju ner dig!! Men jag kan inte köra den där stora bilen, har ingen som helst koll på vart den ligger på vägen! Förlåt!"

Varpå jag, lite lätt irriterat, svarar:
-" Men har du inga backspeglar eller? Du hade ju kunnat gå ut minst 3 decimeter till!"

Människan fortsätter att be om ursäkt och jag orkade ärligt talat inte lyssna. Jag ville bara ha upp bilen så jag kunde komma fram till stallet nån gång!
Bara någon minut efter kommer det en stor lastbil som kryper förbi, stannar och erbjuder sig att dra upp mig! Snacka om timing :)
Hon som körde Voyagern åkte och den väldigt snälla lastbilschaffisen drog upp mig på ett kick! 
Jag tog till och med bilder på eländet:






Väl framme vid stallet tänkte jag ta mig en skritt-tur med Ferrari, men han hade lite förhöjd temp. Jag pulsar och tempar mina hästar varje dag för o hålla så bra koll som möjligt på dom och Ferrari brukar ligga på 37.7/37.6 men nu hade han 38.3.
Det är garanterat en biverkning av vaccinationen igår och även om det inte va mycket förhöjt så kände jag att det va bättre om han fick komma ut och äta.
Jag pysslade en massa med Grim och tog en liten promenad med honom istället!
Underbara lilla Grim!! Jag skulle så gärna vilja ha en vagn till honom, ska flörta lite med pappa i vår och se om jag kan få honom att svetsa ihop ett litet hemmabygge!





Kommentera inlägget här :