Snart.

Jag ska skriva inlägget om foder snart, lovar! Har i huvudet vad jag ska skriva men jag vill göra det ordentligt och formulera det bra och jag har tyvärr inte tid just nu. Vi har jättemycket i skolan med grupparbeten och en stor tenta på G så jag har en del annat i huvudet.

Och svar på Sophias fråga är ja, Ferrari vilar helt. Alltså han rids ingenting utan bara går i hagen, barfota, och myser. Det har han gjort sen vi kom hem från Frankrike, men nästa vecka ska han skos och till den helgen ska jag börja rida igen och då är det bara skritt som gäller ett antal veckor framöver - många timmar i veckan!
Ibland tar jag ut honom i rundcorallen och gör en del NH-övningar som han tycker är roligt. Stimulerar man inte honom någonting psykiskt så trivs han inget vidare med tillvaron och blir då ganska grinig!

Kommentarer :

#1: Sophia

Tack för svaret i eget inlägg!

Är superintresserad av NH men kan inte alls mycket så det vore också roligt att läsa om vad du gör med Ferrari!! när du har lust och är lugnare i skolan alltså :)

skriven
#2: Kristina

Hej, jag är lite nyfiken på hur Benindjih förbereds för en framtid som distanshäst. Hur tycker du man skall träna och fodrar så unga hästar?

skriven

Kommentera inlägget här :