Det blir till att ta nya tag!

Tyvärr höll det inte hela vägen i helgen och vi åkte ut på hälta efter 95 km. Efter uteslutningen svullnade han upp mitt fram på benet (HF), precis mellan kotan och knät. Där har han även ett överben så jag trodde direkt att det var det som spökade + plus att han har torrsprickor i karleden på det benet. På hemgångs besiktningen imorse var han jättefin i själva benet och svullnaden var helt borta, men han hade väldigt ont i karleden pga såren. Veterinärerna var övertygade om att svullnaden som uppkom igår berodde på någon form av hårt slag (förmodligen att det har sprätt upp en lite större sten).

Våran landslagsveterinär Ylva ska kolla honom och så ska vi få buck på såren och sen kör vi igen! I och med att tävlingen inte gick bra så blir det heller inget EM för min del i september, känns lite tråkigt men samtidigt ligger det många mästerskap i framtiden och väntar! VM nästa år till exempel :) Det känns bra att det inte hänt något allvarligt. Ferrari var en klippa under tävlingen gällande allt och nu är jag bara revansch-sugen till tusen!!

Kommentarer :

#1: Magdalena / Skånska Distans

Vilken härlig inställning du har! Lycka till med nästa utmaning.

skriven
#2: Liselott

Åh tack! Ja, det gäller att försöka se det positiva i det hela ;) Och som sagt - nu är jag bara taggad!

skriven
#3: Lasse&RobinHood

Är Ferrari ohalt nu?

Lasse

skriven

Kommentera inlägget här :