Snart FRA!

På tisdag nästa vecka bär det av till Frankrike, gött som tusan! Har längtat efter att tävla sedan det inte blev någon Mols. Provsvaren på Ferraris slem i halsen påvisade lunginflammation så under aug har han stått på diverse medikamenter och tagit det lugnt. Men nu är han laddad inför 160 km i norra Frankrike lördagen den 5:e okt. Så just nu är det lugnet före stormen. På lördag ska jag rida Ninja på unghästfinalen för 5-åringarna - ska bli mycket trevligt! Möter upp mor, far, deztiny och Ninja i Kristinehamn på fredag kväll, rider på lördag, kör till svärföräldrarna i Sätila sent på kvällen, går upp på söndag och går på dop för att sedan ta mig till Ferrari och åka till gamla hemma-travbanan Asserdal för lite galopp. Sen såklart jobb på måndag samt tisdag. Och i denna röran ska det hinnas packas och förberedas inför avresan som sker med Kielfärjan på tisdag kväll. Tur att det är många i teamet som hjälps åt för att få dessa dagarna att gå ihop :) 


Frisering inför kommande uppgifter. 

Annars då? Förutom att jag blev påkörd med cykeln av en idiotisk bilist som körde mot rött tidigt imorse så är det väl ok, mörbultade knän, sårig haka/käke och lite huvudvärk - tur jag alltid cyklar med hjälm! Dom puckona där ute som cyklar utan borde ta sig en rejäl funderare på om dom är rädda om livet eller inte. Även om man aldrig ramlar själv så kan man faktiskt bli påkörd av någon annan. Se på mig, påkörd av bil både som gångtrafikant och cyklist. I den bemärkelsen vill jag sluta kramas med bilar! Tack! Utöver en liten bitterhet jag känner just med tanke på olyckan imorse så mår jag oförskämt bra, jag jobbar på Volvo Bil i Arendal där jag gjorde min lärlingspraktik och trivs som fisken i vattnet - livet dansar vidare framåt om jag säger så :) 

Tränar även mer än innan och har blivit biten i hinderbanevärlden och laddar inför Tough Viking 26/4 här i gbg som första start. Så för att förbättra kondition och uthållighet har jag börjat cykla till jobbet (15 km en väg). Sedan hoppas jag och älskling på att Tough Mudder kommer till Sverige 2014, om dom inte gör det får vi vackert besöka något europeiskt grannland för att ta oss igenom den utmaningen - som är det stora målet om jag ser till min egen form! Hinner inte gå på några thaiboxningsträningar framöver då jag lägger all energi på Ferrari, men jag håller liv i boxningen hemma med våra fina mittsar och Fredrik som sparringspartner ;) Saknar boxningen men jag kommer tillbaka till den igen längre fram! Tyvärr kan jag inte göra allt på en gång. 

4 meter mördarvägg! Men upp kommer jag! 

Kommentarer :

#1: Susanne

Go dagens,då har du tur för vi har verkligen jobbat för att få ordning på banan,plockat sten i massor.njut kram

skriven

Kommentera inlägget här :