Midsommar & Sthlm

Midsommar
För min del började midsommarafton med väckning 06.00. Jag var nämligen duktig och va ute och tränade Ferrari på morgonen :) Blev en tur på ca 20 km i ganska högt tempo.
Sen blev det dusch, liniment och massage för Ferraris del!

Midsommarafton skulle firas hemma hos Edvin och Linda med diverse släktingar och vänner. Vi startade med picknick vid Härkeberga kyrka och knatade sedan tillbaka till deras residens några 100 tals meter bort där det fortsattes med grillning, dricka, kubb-spel, minicross åkande, jaccuzibadande m.m.
Vi gick och la oss i princip samtidigt som solen gick upp så jag behöver väl knappast säga att midsommardagen var en bakis/slöar dag ;)











Söndag
Gårdagen var pappas födelsedag, grattis igen! Fredrik och jag startade dagen med en ridtur på Ferrari och Dariim :)
Detta var 3:e gången Fredrik satt på en häst och första gången han red utanför staket! Vi tog en tur om ca 10 km och min snuttis var grymt duktigt! Så stolt flickvän :) Dariim är en extremt bra nybörjarhäst, supersnäll men ändå inte mesig på nått sätt. Man måste rida hela tiden så man sitter liksom inte och "åker häst".
Modiga Fredrik vågade till och med ta en liten galopp på ca 200 meter vilket gick riktigt bra!

Bildbeviset ;)


Mitt på dagen hade vi en del besök och firande av pappa :)

Framåt eftermiddagen åkte jag & älskling in till stan där vi först satt på Djurgården, tittade ut över strömmen och hade det grymt mysigt! Sen besökte vi Sandra en snabbis på Djurakuten innan vi mötte upp Ronny, Sara och Jonas.
Vi satt sedan på en supermysig liten grekisk restaurang och hade det allmänt bra :)







Kommentera inlägget här :