Trött på tågen!

Dessa tåg, dessa tåg! Blä säger jag bara! Jag och Fredrik bor ju inne i Göteborg nu vilket är underbart, trivs som fisken i vattnet. Enda nackdelen är bara att det är 36 km till stallet. Fattig student som man är så finns det inte pengar till att bila över 7 mil om dagen. Jag har bilen i Kungsbacka och åker pendeltåg, 25 min, dit. Sen har jag 15 minuter med bilen till stallet. Det funkar men det blir ca 2½ timme per dag i bara resväg och det börjar bli lite tröttsamt. Inte så kul när jag ska rida mellan 2 och 4 timmar.

På vägen till Kungsbacka idag stod tåget stilla i en timme, sedan fick vi byta tåg och sen stannade det tåget också! Stod stilla i 30 minuter, körde sedan tillbaka en station där vi fick kliva av och byta tåg igen! Roande att det tog 2 ½ att ta sig till stallet idag. När jag sedan skulle åka hem och hade kommit till stationen i Kungsbacka var det fortfarande fel på tågen och nästa skulle inte gå förrän 50 minuter senare! De brukar kvarta vid den tiden normalt! Jag blev såklart inte på bättre humör så jag gick tillbaka till bilen och körde hela vägen hem istället! Lätt värt det efter en dag som den här.

Men när jag kom hem låg det chokladpraliner och världens finaste ros på sängen :) Blev genast på bättre humör och nu väntar film under täcket i soffan med älskling!



Kommentera inlägget här :