Slitig dag.

Idag har jag inte gjort annat än varit i stallet, på min lediga dag och allt! Så det kan gå :) Jag har skurat mina 3 boxar, mockat hagarna i ösregn vilket var mindre kul, men göras måste det ju. Dessutom är det storm på väg mot västkusten och det har börjat ikväll så jag kände att mocka hagarna när det är "vanlig blåst och regn?" eller i storm? Hmm... då blev valet ganska lätt. Hade gärna skjutit upp det till helgen, men då är det farmors 80 årskalas i sthlm! Underbar familj, släkt och skärgårdsbåten väntar!
Är rätt trött nu, men det var väldigt skönt att få skurningen gjord! Har även storstädat bland alla mina grejer, ryktat alla pållarna mycket grundligt och haft mysig kvalitetstid med varje liten prins!

Indianen har installerat sig ordentligt och verkar trivas! Det är inga som helst problem med honom och stallvännerna gillar Indianen skarpt! Likaså jag! Fastnar mer och mer för honom. Han är supergo, ärlig - kanonhäst helt enkelt! Jag har inte hållit till något uppe på hans rygg i veckan utan vi har bara lärt känna varann lite mer allt efter dagarna rullar på. Jag jobbar honom i corallen vilket fungerar jättebra och tar promenader med honom. Promenaderna är jättemysiga och Indianen lyser upp som en liten sol när han inser att vi ska ut på en liten promenix :)

Ferrari är inte superlycklig just nu kan jag ärligt säga. Dels står han i sjukruta och är dessutom sotis som in i bänken! Att hans matte går till en annan häst är inte ok enligt honom! Jag lägger lika mycket tid på Ferrari som på dom andra, men jag märker tydligt på honom att han inte är sitt riktiga jag. Dessutom får han bara gå korta promenader och inte vara ute och jobba ordentligt! Men han får vänja sig för snart plockar jag av skorna och hans vintervila påbörjas. Sätter igång Ferrari igen mot slutet av oktober. Han ska bara stå några dagar till i sjukrutan som får han gå ut i vanlig hage med Filur.

Filur har blivit en riktigt tjockis!! Så fodret har minnsann minskats lite ;) Han är också lite olycklig stackarn. Han gör nästan inget annat än att går och skriker efter Ferrari. Skrika efter Ferrari och äta - det är hans sysselsättning på dagarna! Annars mår han bara bra! Lillprins :)

Jag hade faktiskt med kameran till stallet idag och tänkte ta lite bilder på hästarna men så kom ösregnet och jag glömde helt enkelt bort det! Ska försöka ordna lite bilder snart. Skärpning på mig när det gäller fotografering!

Kommentarer :

#1: Irene Friederich

Du är super duktig, kämpar verkligen med dina hästar.

skriven

Kommentera inlägget här :