Första dagen.

Det finns en första gång för allting och idag var det första dagen på praktiken = sjukt kul! Jag är på Volvo Bil i Arendal (placerat  på "the Hising-island" som det mesta som har något med Volvo att göra). Att döma av namnet är det korrekt gissat en volvo-verkstad ;) Jag ska spendera de kommande 7 månaderna där, med uppehåll för några dagar med jämna mellanrum när jag måste åka in till GTC (skolan) och göra tentor. Annars är det svårt att bli godkänd i kurserna ;) Om ni inte redan visste det så är min utbildning en lärlingsutbildning och förlagd till 20% i skolan och 80% ute i arbetslivet. Ett grymt bra koncept om ni frågar mig! 
 
Jag läser även lite högre fart än mina klasskamrater och kommer vara klar sista maj, så det är bara till att köra på - detta är grymt. Har idag fixat 4 st kabelbrott med lödning & krympslang och, med handledaren såklart, monterat en fast dragkrok på en V70 -13. Helt ok första dag med tanke på att jag började vid lunch! Fast nu är det slut med "skoltider" och jag är tillbaka i arbetslivet. 07:00 - 16:00 är det som gäller vilket faktiskt känns rätt gött! Det är en enorm skillnad mot hur jag hade det under taxikörningstiden. Hur som helst är det skönt att få upp en bra och jämn vardagsstruktur. Jag måste även nämna att det är fantastiskt att inte behöva pendla över 3 timmar om dagen!
 
Verkstaden är superfin och endast 4 år gammal, ska ta lite bilder när jag kommer ihåg och har tillfälle. Bortsett från de grymma månaderna som komma skall så är det just nu inte på topp. Jag har legat dundersjuk i flera dagar i vrålhög feber och halsont. Febern har gett med sig, men inte halsen. Känns som att svälja taggtråd, men jag är envis och halstabletter ät mina bästa vänner just nu. Den har blivit lite bättre så jag hoppas det fortsätter i den riktningen, Liselott gillar inte att gå till doktorn!
 
 

Kommentera inlägget här :