1 vecka till

 
Nu är det en vecka kvar till Göinge och jag räknar dagarna. Jag är så pepp! Hoppar runt på små rosa moln och bara längtar. Visst brukar jag längta till tävlingarna, men inte på det är viset! Att jag inte red något 2012 och varit hästfri under en lång tid spelar garanterat sin roll och såhär i efterhand har det varit hur bra som helst för mig. Jag behövde en break efter första halvan av 2012 som höll på att knäcka mig totalt. Jag är snart färdig med skolan och nu är det sluttampen, jag ska tenta av 400 poäng nu i maj så jag har lite att göra för att uttrycka det milt!
 
Det är bra att göinge kommer nästa vecka så jag kan lägga all fokus på skolan efter det, då ska Ferrari ändå vila. Och på tal om Ferrari - jag var ute och myste med honom imorse och låt mig säga såhär: fy f*n vilken fin häst jag har! Det är den känslan man får av att sitta på honom alltså... Ojojoj. Travade en liten sväng, tog en kort galopp och det går inte att beskriva hur han känns. Min fina kille! Nu ska han vila tills på onsdag då jag kommer skritta en liten sväng och checka utrustningen och sen är det avresa på fredag.
 
Läste en grej, som jag inte tänkt på, på Frida S blogg som jag snor av henne och tar upp här med ;) 3 av de 5 hästar som startar 120 km har Red Baron i sig! Han är farfar till Fridas Baron Blazer, pappa till Carolines Ganzir och pappa till Ferrari! Jag håller med dig Frida - snacka om släktträff! Red Baron var en mycket fin häst och jag tycker det är kul med lite samma blod i hästarna. 
 
                                                               Fina Red Baron!
 
Tråkigt att vi inte är så många i 12 milen, men man kan lika bra vända på det och säga att det är riktigt kul med 12 svenskar i 16 milen! Det tar sig :) Jag gillar att fler och fler vågar ta klivet upp på 160 km! Heja alla er! Rid väl :) Åh, det ska bli så roligt! Även om jag inte är med i 16 milen så känns det helt rätt att gå 12 och sen 16 i Tyskland, jag har ju inte tränat Ferrari själv under våren och han behöver några veckor till på sig för att kunna sätta VM-kvalet, mestadels för att han gått utan vikt hela våren. Mamma & hennes medryttare har varit grymma gällande hans träning och han är absolut inte i någon dålig form men som sagt - några fler veckor med vikten skadar inte :) 

Kommentarer :

#1: Anna

Skywalker som startar 160 har Red Baron som farmors far :)

Svar: Åh, det visste jag inte! Syns nästa vecka och lycka till :)
Liselott Friederich

skriven

Kommentera inlägget här :