Liten besvikelse, men tröst med Liseberg!

Jag var ju och tittade på stallet jag hoppades så mycket på idag, men tvärr va det inte helt rätt. Ridvägarna verkar toppen, men dom hade ingen paddock, ingen spolspilta och inget varmvatten...
Så det va inte optimalt tyvärr... Jag har en väldigt starkt känsla av att det kommer ta grymt lång tid att hitta det rätta stallet, men det får helt enkelt ta sin tid. Jag måste ha möjlighet att kunna duscha av Ferrari efter hårda jobb.

Om jag inte har hittat ett bra stall innan Ferrari ska komma tillbaka så får han helt enkelt komma tillbaka till Asserdal och sin gamla hage. Fast det stallet som står kvar där är långt ifrån lika bra och fint som det stallet som brann ner...
Det finns ju en anledning till att alla hästarna stod i det andra stallet och inte det liksom... men men!
Jag är inte helt stall-lös, men det är verkligen ett sista handsval att ställa honom där. Om det blir så, så måste jag även ta ner Filur (mammas shettis) så han får sällskap i sin hage.
Om Ninja kommer ner igen (vilket jag verkligen hoppas, men det har ju ganska mycket med ekonomin att göra) så kommer ju inte hon förrän till hösten.

Så när mina förhoppningar om stallet jag nyss tittat på gick i kras ringde jag till mamma som sa att hon va på väg hem med Djinah!
Hon har stått på träning på ett westernställe i Åtvidaberg, men nu skulle hon få komma hem till sina gamla vänner, utom Dariim förstås som e ny, gå på bete, ridas och säljas. Hon är en pingla och tveka inte att ringa min mamma om ni vill ha någon info om henne! 070 299 65 56. 

Eftermiddagen har jag och älskling spenderat på Liseberg! Premiär turen för iår och det var bara sååå j***a roligt!!! Vi har ganska nyligen kommit hem och det blir nog en tripp ner till Park Lane snart för lite dans :) 

     

Kommentera inlägget här :