Nyheter?

Hmm, ja det finns väl lite ändå sen sist. Helgen som va så hade vi besök av Maria H-E som bodde hos några nätter i samband med Göteborg Horse Show, roligt hade vi med tjöt och tid inne på mässan och Scandinavuim :)

Tysklandstävlingen närmar sig och Ferrari känns fin, men det hände en liten olycka i torsdags.  Då var jag iväg till travbanan och galoppjobb väntade, efter 25 minuter vet jag ärligt talat inte riktigt vad som händer... Det gick så himla snabbt. Ferrari hoppar åt sidan eller snubblar, vad vet jag, och vi går omkull. Precis innan själva fallet går min högra stigbygel av och vi slår ner i banan på sidan och Ferrari hamnar rakt över mig.



En skärrad Ferrari tog sig upp och jag va lika skärrad jag. Vad tusan hände? Känner mig litet mörbultat i högersidan till och från, men annars är det ok. Jag gick tillbaka med Ferrari till trailern och körde hem på en gång. I fredags och lördags har han varit svullen i VF, men den har gått ner när jag promenerade med honom så jag red en sväng i söndags och efter turen var svullnaden borta helt. Han känns bra fast jag vet av erfarenheter från sånna här grejer att vad som helst kan ha hänt som han inte känner av förrän efter ett antal mil. Så på söndag nästa vecka bär det av till Örebro och den bästa ET som finns, Lasse.

Nästa vecka är det ju även distansgalan och det blir en liten snabbvisit dit! Det kommer att bli en helg med mycket bilköra, för ovanlighetens skull.. Hahah. Mamma kommer ner med tåg på fredag och det väntar lite andra hästbestyr på lördag fm och lördag em & kväll är vi på galan i Herrljunga. Sedan bär det av till Örebro tidigt söndag morgon och sen tillbaka till götet. Kul liv man har! Men jag och mamma brukar ha mycket trevligt flera timmar i en bil :)

Där jag brukar göra mina distanspass står det en ursöt liten tomte mitt uppe i skogen, drygt en mil in på en liten skogsväg. Undra vem som ställt den där? Den gör "tummen upp" och har världens största flin! Kanske e någon löpare eller orienterare eller så ;) Gullig är den i alla fall!

Jag sover ute i Onsala från idag till på söndag, nattjobb i helgen och hästarna väntar på att få sitt. Så det finns inte så mycket val om jag ska få någon sömn över huvudtaget. Måste dra till tåget nu och jag ska hinna till taxin i tid. Mors. PS. Nästa inlägg blir det lite mer fokus på Indi. DS

 

Kommentarer :

#1: Irene Friederich

Vilken underbar tomte och placeringen är ju suverän, man måste ju bara bli glad när man ser den.



Ser fram emot många timmar med dig och hästarna nästa helg. /Kram mamma

skriven

Kommentera inlägget här :